![]() |
|||||
Zorgvisie
Als school zetten we dan ook hoog in op zorg voor elk kind. We kijken daarbij niet alleen naar de cognitieve talenten, maar zetten de totale persoonlijkheidsontwikkeling van elk kind voorop. Vanuit een krachtige leeromgeving en een goed en veilig klimaat werken we aan het welbevinden van zowel leerling als leerkracht. De leerkracht is de spilfiguur in het zorgproces. De directie, de zorgcoördinator, het zorgteam, de ouders, het Centrum voor Leerlingenbegeleiding en de externe medewerkers zoals logopedisten, therapeuten van o.a. revalidatiecentra, begeleiders vanuit GON-scholen, … ondersteunen de leerling en de leerkracht in dit proces zowel in als buiten de klas: collegiale consultatie vinden we daarom ook heel belangrijk. Vanuit een gedeelde zorg proberen we zo breed mogelijk te kijken naar de ontwikkeling van de leerlingen, hebben oog voor al hun talenten en proberen onderwijs op maat aan te bieden. Het leerkrachtenteam richt zijn inspanningen op alle kinderen in hun verscheidenheid qua sociale afkomst, culturele en religieuze achtergrond, geslacht, intellectuele capaciteiten, gezondheid, … Elk kind (en elke leerkracht) moet de mogelijkheid krijgen om zijn eigen talenten en competenties te ontwikkelen. Om dit alles te ondersteunen maken we gebruik van een digitaal volgsysteem en worden de nodige materialen aangereikt. Ook ouders worden intensief in dit proces betrokken, een open en positieve communicatie vinden wij daarom heel belangrijk.
|